Начало / Селскостопански пазарни механизми / Промоционални програми / Промоционални програми, подлежащи на подпомагане съгласно Регламент (ЕО) № 3/2008 на съвета от 17 декември 2007 година, относно действията за информиране и насърчаване, свързани със селскостопанските продукти на вътрешния пазар и в трети страни. / Бенефициенти
Разплащателната агенция контролира изпълнението на промоционалните програми чрез извършване на административни проверки и проверки на място.
Разплащателната агенция упражнява счетоводен и технически контрол върху предлагащите сдружения и организациите, прилагащи програмите.
Материалите, изготвени по промоционална програма, включително графичните, визуалните и аудио-визуалните произведения и интернет страниците, могат да се използват след приключване на програмата: при наличие на писмено разрешение от ЕК, на разрешение от предлагащото сдружение и от Министъра на земеделието и храните, когато програмата е съфинансирана с бюджетни средства, и при отчитане на правата, произтичащи от договорите за тяхното изготвяне и предоставяне.
Участието от Общността не надвишава 50% от действителните разходи на програмата за всяка година. Предлагащото сдружение трябва да финансира най-малко 20% от действителните разходи на програмата за всяка година, докато останалата част от финансирането следва да се поеме от страната-членка – ДФ “Земеделие”.
Разплащателната агенция финансира изпълнението на промоционалните програми чрез междинни плащания (на всеки три месеца) и плащания на остатъка (в края на годината).
Разплащателната агенция сключва договори с предлагащите сдружения за финансово подпомагане на одобрените от ЕК промоционални програми. Договорите се сключват в срок 90 дни от датата, на която е обявено решението на ЕК. След изтичане на този срок никакъв договор не може да се сключва без предварителното разрешение на Европейската Комисия. Разплащателната Агенция използва образци на договори, които Европейската Комисията предоставя. При необходимост Разплащателната Агенция може да изменя някои условия в образците на договори в съответствие с националните правила, само доколкото това не засяга законодателството на Общността. Договорът се сключва, след като предлагащото сдружение внесе гаранция за изпълнението му в полза на Държавен фонд „Земеделие” в размер 15 на сто от максималното годишно финансиране на програмата.
Програми за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да разработват и подават юридически лица – сдружения на производители или на производители и търговци, които са представителни по отношение на производството или на производството и предлагането на пазара на съответните земеделски или хранителни продукти.
Министерството на земеделието и храните (МЗХ) всяка година публикува в един централен ежедневник и помества на своята интернет страница покана за подаване на промоционални програми. Поканата се публикува в срок 15 февруари за промоционалните програми за трети страни и в срок 15 октомври за промоционалните програми, насочени за територията на ЕС.
Кандидатстването става чрез попълване на образец – формуляр за заявяване на промоционални програми. Към програмите се прилагат необходимите документи, посочени в Наредба за условията и реда за избор, изпълнение и контрол на промоционални програми за земеделски и хранителни продукти от 23.02.2007г.
March | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Su | Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa |
26 | 27 | 28 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |